Ziua 9: Drobeta Turnu Severin

Am reusit sa depasim momentul critic al vizitei la Herculane si am plecat mai departe pe traseu catre Drobeta Turnu Severin. In mod normal doar Turnu Severin, dar nu te pui cu nebunia unora. Deci ziua a noua am dedicat-o, impreuna cu domnul Dobrescu, vizitarii orasului de pe Dunare. Ar trebui totusi sa precizam de la inceput ca e vorba de un oras de langa Dunare pentru ca, spre marea noastra dezamagire, Turnu Severin nu se „deschide” catre fluviu.

Turnu Severin are o trama stradala rectangulara aproape in totalitate, avand si cateva „diagonale” pornind de la unele obiective importante. Este destul de usor sa te orientezi in oras si sa ajungi la obiectele de interes. Probabil ca in momentul in care se va reusi refacerea tuturor strazilor se vor introduce si sensuri unice peste tot, caci deocamdata nu exista o regula clara.

Ca orice oras romanesc si Turnu Severin a beneficiat de o dezvoltare a unui nou centru civic. Cateva blocuri de mici dimensiuni, care arata decent daca nu ar fi modificate de catre fiecare proprietar, una bucata consiliu judetean si cateva alte cladiri cu diferite functiuni, creeaza o zona aproximativ decenta. Unele terenuri libere si cladirile vechi din jur ne-au facut sa tragem concluzia ca au fost demolate totusi destule constructii pentru aparitia centrului civic.

In mijlocul centrului civic veti gasi doua cladiri interesante. Prima este hala Radu Negru, intr-o stare destul de buna in ciuda modificarilor aduse, iar a doua este fosta sinagoga, acum birou notarial. Pe un teren liber de langa fosta sinagoga se ridica, normal, o constructie semeata, completare a noului centru civic.

Din pacate am avut ghinion in ce priveste perioada aleasa pentru vizitarea orasului. Toate obiectivele turistice sunt in refacere. Muzeul Regiunii Portilor de fier este in reabilitare impreuna cu zona sitului castrului roman si piciorul podului lui Apolodor. Cetatea Severinului este si ea santier, chiar daca aici parea ca se lucreaza cel mai putin. Teatrul era si el acoperit de schele si parea cel mai aproape de finalizare. Este foarte bine ca se refac si ca exista proiecte, dar o strategie care ar fi presupus o etapizare a santierelor nu cred ca ar fi daunat turismului. Domnul Dobrescu se intreba daca autoritatile au profit din turism din moment ce isi permit sa inchida concomitent toate obiectivele. Probabil ca nu conteaza banii adusi de putinii turisti.

In concluzie ni s-a parut ca Turnu Severin merita o vizita mai lunga, dar asta cand vor fi accesibile obiectivele turistice. Probabil peste un an, doi. De neinteles ni s-a parut faptul ca nu se poate ajunge la Dunare. Nu exista un spatiu de promenada pe marginea Dunarii, accesul fiind blocat astazi de calea ferata. Am primit o informatie, neverificata, ca s-ar intentiona construirea unei treceri peste calea ferata si o mica zona pietonala in zona podului lui Apolodor, la muzeul Regiunii Portile de fier. Domnului Dobrescu i s-a parut incredibil cum un oras care se afla pe Dunare nu este in stare sa dezvolte proiecte pentru a beneficia de cel mai important element natural. Din pacate nu e singurul oras din Romania care sa nu se „deschide” catre Dunare.

2 comentarii la „Ziua 9: Drobeta Turnu Severin”

  1. ma bucur sa aud ca in Drobeta sa lucreaza la reabilitarea obiectivelor turistice. Sunt arhitect si mi-am dat diploma pe un sit din Turnu Severin in 2010. Nu sunt din oras. La vremea respectiva obiectivele erau intr-o stare buna (muzeul, teatrul, hala) desi invechite moral. Prin proiect (este vorba de sit-ul Muzeului si al castrului), propuneam o legatura cu Dunarea, pentru ca este ingrozitor ca un intreg oras sa ignore un fluviu.

    La Dunare se poate ajunge, fizic, dar iti trebuie spirit de aventura si atentie sporita la traversarea caii ferate, neregulamentar prin locuri putin periculoase. In prezent malul Dunarii este bun doar la dat la peste. NU exista niciun mod de a acosta daca esti cu un vas in croaziera, sa zicem, sau daca vrei sa treci Dunarea la Sarbi sau sa faci excursii mici pe insulele din vecinatate.

    Răspunde
    • ramane de vazut cand vor termina toate lucrarile si cum vor influenta tot orasul…s-ar parea ca exista proiect de legatura intre castrul roman si Dunare, cel putin asta ni s-a spus la muzeu, dar nefiind inca nimic sigur, nu am amintit…cum am spus si in articol e mare pacat ca nu se „utilizeaza” Dunarea… se poate ajunge la Dunare, chiar la gara fluviala…e o terasa acolo si chiar si un strand, daca imi amintesc bine 🙂

Lasă un comentariu