Ziua 10: Pe Dunare

Ultima zi a vacantei am dedicat-o unei plimbari pe Dunare. Am plecat de la Turnu Severin indreptandu-ne catre Orsova si de acolo am mers pana ne-am plictisit de peisaj. Drumul este extraordinar de frumos, Dunarea pe o parte si stanca pe cealalta, iar de la Orsova este extrem de liber. De la Orsova si pana dupa cazane este chiar mai interesant, noi oprindu-ne la cativa kilometri dupa cazane.

Pe cat de frumoase sunt peisajele pe atat de depresiv este orasul Orsova. Singurul element interesant, pe care l-am vazut noi, este faptul care are o zona pietonala pe marginea Dunarii. Probabil amplasamentul orasului in zona unui mic „golf” a facilitat amenajarea. Precizam din nou ca am stat foarte putin in oras, dar nu am reusit sa gasim elemente care sa ne prelungesca vizita. Aparent se faceau pregatiri in centru pentru sarbatoarea zilelor orasului, dar altceva nu se intampla cat am trecut noi. Domnul Dobrescu a remarcat un panou care anunta ca faleza Orsovei arata asa dupa ce s-a terminat o investitie a guvernului. Daca nu vedeam panoul am fi putut jura ca suntem in anii 60-70.

Lucrurile mai interesante se gasesc dupa ce treceti de Orsova. Peisajele sunt absolut extraordinare. Exista zone foarte mari in care s-a construit pe Dunare, in majoritatea cazurilor pensiuni si case de vacanta. Puteti gasi destule locuri in care sa puteti bea o cafea la Dunare si chiar sa luati masa. Unele pensiuni ofera si plimbari pe Dunare, mai ales in zona cazanelor. O sa gasiti peisaje salbatice, pensiuni decente, trasee pentru plimbari pe munte si multa liniste. Am trecut si pe langa domnul acela „pus” pe stanca, dar nu este ceva de povestit.

Cu aceasta ultima relatare s-a terminat si excursia destul de obositoare ghidata de domnul Dobrescu. A fost foarte interesant in unele locuri, pe la Alba Iulia, Deva sau Avrig si dezamagitor in alte locuri, la Herculane, Slimnic si poate chiar Turnu Severin. Sibiu si Brasov sunt aproape neschimbate, iar Hunedoara are un potential imens. Per ansamblu domnul Dobrescu a concluzionat ca poti face turism in Romania daca accepti lucrurile „delicate” si nu ai multe asteptari si pretentii. Unele locuri insa promit foarte mult si se vede ca exista si investitii. Speram doar sa mai avem cativa ani de trait pentru a vedea toate locurile refacute. Ideal ar fi sa vizitam Romania fara graba, ca doar nu avem drumuri pe care sa ne grabim, si incercand sa trecem de prima impresie negativa in unele cazuri. Domnul Dobrescu spera ca o sa mai aiba putere si anul viitor, caci se gandeste sa ne plimbam si prin alte regiuni ale tarii. Deocamdata am avea nevoie de o pauza dupa atat de multa alergatura.

4 comentarii la „Ziua 10: Pe Dunare”

1. N-ati pus si voi detaliii de la Orsova 25 … le lasati alora de la cashidelucs exclusivitate 🙂 N-ati mers sa vedeti biserica facuta de Fackelmann in anii ’70. Nici la Turnu Severin nu prea ati aratat starea de uitare a cetatii Severinului lasata stinghera pe malul Dunarii. Sau la Alba cu scormoneala facuta recent cu scandal in cetate … ati mers prea repede!

Răspunde
    • am tot spus in articole ca nu am avut mult timp si de aia nici nu trebuie sa fie considerate analize complete si corecte…am vorbit mai mult de atmosfera si in multe locuri erau mai multe de vazut, dar asta este, nu am avut timp…nu stiu ce e cu Orsova 25 si imi pare rau ca am ratat biserica…la Turnu Severin cred ca am precizat ca era si la cetate santier, de fapt nu se lucra aproape deloc, dar totusi era inchis pentru vizitare…nu ne-am informat prea mult si am mers mai mult pe „vedem ce gasim”…chiar nu stiu de scandalul de la Alba, dar in ansamblul lucrurile arata ok…noi am recomandat o vizita peste un an sau chiar doi cand se vor termina lucrarile si poate apar si alte investitii pentru turism…a fost mai mult un traseu de informare, dar acum avem cateva informatii despre lucrurile care merita revizitate 🙂

• am oprit chiar langa, dar chiar nu am avut dorinta sa aprofundez…ai o poza dinspre sosea…mai era acolo si domnul acela prins in stanca…la fel de impresionant 🙂