Politică și urbanism în București 13 – Monorail

politica-urbanism-Bucuresti

Nu sunt deloc șocat de ultima propunere a Duamnei. Nu sunt deloc șocat pentru că am mai auzit chestii de genul ăsta și la bravii bărbați ce au fost primari în istorie. Adică suspendata lui Oprescu sau parteneriatul dintre unele primării nu era tot așa? Nu este nimic nou și ar trebui doar să ne folosim mai mult memoria. Suntem în același stadiu, la fel de proști.

Acum, pentru că nu suntem niște nenorociți, am căutat prin PMUD, cam pe unde scrie ceva de monorail. Normal că nu scrie nicăieri. Dar știți ce propune planul pentru legătură cu Măgurele, așa, ca exemplu? PMUD zice de pistă de biciclete și BRT 2- autobuz rapid. Repet, nimic despre monorail… Către nord bineînțeles că nu avem nimic din poveștile drăguțe ale Duamnei. Partea cu park&ride e prinsă în PMUD. Exact partea cu la fiecare intrare în oraș, dar m-aș mira să facă mare lucru. Probabil dă o groapă în Pantelimon și se blochează. Iar park&ride e doar o parte din ce ar trebui să se întâmple acolo. După cum zice chiar planul:

„Intrările autostrăzilor A1, A2, A3, dar şi ale altor artere penetrante majore (DN, DJ) în Municipiul Bucureşti ar fi optimizate prin transformarea lor în porţi rutiere intermodale ale oraşului, cu mecanisme eficiente de transfer modal (autorutier, rutier, parcări de transfer –park&ride, bike&ride, transport de suprafaţă, transport subteran – metrou, taxiuri, în cazul A2-M3 gară regională etc.) care ar trebui, de asemenea, corelate cu mici nuclee de centralitate (comerţ, servicii etc.). Acest mecanism intermodal va avea rolul de a diminua pătrunderea fluxurilor motorizate din periurban pe reţeaua rutieră interioară a Oraşului Bucureşti, prin transferul de la autoturism la TP.”

Deci mult mai multe chestii ar trebui să apară la intrările alea, nu doar o simplă parcare. Din nou, nicăieri nu apare monorailul acela. Și ne putem întreba și dacă autobuzele alea multe din licitație se potrivesc pentru, să zicem, linia BRT? Păi nu, dar luăm, domne, și din alea. Ce mare problemă? Până la urmă, ia uite aici ce propuneam virtual acum câțiva ani într-o colaborare…

Pentru final, iată o frumoasă imagine cu monorailu lu Duamna (sursa pozei) după o idee a unui prieten:


Repet: nu mă interesează persoana care candidează sau este într-o funcție publică. Vreau să pun în discuție doar afirmațiile, ideile, planurile sau orice alt element consideră ei că este necesar sau au obligația să fie împărtășit publicului. Demersul meu este legat doar de o bună informare a celor care doresc să voteze și să înțeleagă ce se întâmplă în București. Dacă ajungeți la concluzia că persoanele respective nu au nici cea mai mică idee despre ce vorbesc sau fac, nu trebuie să dați vina pe mine. Aveți libertatea de alegere și, poate mult mai important, aveți libertatea de a vă informa.

Nu există o singură soluţie, un singur răspuns sau o rezolvare rapidă. Nu există niciun Harap Alb, mesia sau greucean care să ne salveze.

3 comentarii la „Politică și urbanism în București 13 – Monorail”

  1. Ce mult a trecut de cand ziceam ca un tramvai suspendat ar face mai mult decat metroul care nici acum nu s-a terminat si nu stiu daca va fi terminat la 10 ani de cand dezbateam aceste optiuni … Si uite ca la acel moment eu ziceam ceva si de Prelungirea Ghencea, si de un nod imtermodal. Mai bine insa un Auchan, dupa cum am vazut mai tarziu. Stau sa ma gandesc daca nu cumva Duamna s-a uitat pe blogul meu gratis in loc sa se uite in PMUD pe bani.

    Răspunde
    • mă rog, știi că eu nu eram chiar de acord cu soluția asta, dar asta e altceva… acum, ce să zic, nu cred că s-a uitat Duamna nicăieri 🙂
      chiar și PMUD-ul ăla îți zice ce să faci, dacă vrei… dacă vrei

Lasă un comentariu