Proiecte din Sectorul 3

Cel mai bun moment pentru a vă spune ceva pe scurt despre proiectele cele mai tari din Sectorul 3 este cel în care s-a anunțat anularea PUZ-ului coordonator. Nu e decizia finală în justiție, dar e un început :).

Nu începe bine anul și se anunță câteva proiecte care o să rupă. Unde? Pe facebook, pe pagina primăriei, pe pagina primarului, pe peste tot. Avem o serie de minunate inițiative care vor fluidiza traficul. Ăsta e nivelul, cu asta defilăm și asta ne dorim. Deci fluidizare…

Care sunt proiectele?

Toate informațiile sunt de pe pagina de facebook a primăriei de sector, acolo unde au apărut câteva poze și ceva explicații. Pe scurt, avem câteva pasaje subterane, câteva supraterane și o lățire. Toate pentru mașini și fluidizare. Să le luăm în ordine:

Avem mai întâi o imagine de ansamblu, un plan pe care s-au marcat proiectele. Unele deja sunt realizate sau aproape de final (parcare pe bd. Decebal, pod peste Dâmbovița). Nu le discut pe astea și nici nu o să zic nimic, dar absolut nimic, despre nebunia de pasaj de sub bd. Unirii. După cum se vede, avem câteva proiecte pe Mihai Bravu și câteva la periferie, în zona de est (bd. Pallady, intrarea spre A2 și șos. Gării Cățelu).

Să ne uităm la poze mai detaliate.

În ordinea de pe tricou, avem așa: două pasaje rutiere subterane pe Șos. Mihai Bravu la intersecțiile cu Calea Dudești – B-dul Camil Ressu (cu o lățire a Căii Dudești) și la cea cu Calea Vitan; pasaj pietonal subteran în dreptul stației de tramvai Laborator; un pasaj suprateran pe bd. Thodor Pallady (în dreptul zonei comerciale), un pasaj suprateran pe Calea Gării Cățelu cu supratraversarea căii ferate, o lățire a carosabilului pe Drumul între Tarlale (nu am pus poză) și un pasaj suprateran la intrarea spre A2.

La fiecare prezentare aflăm că au și reușit deja să obțină între 70% și 90% din avize. Bravo, domne! Uite cum se mișcă, uite cum zbârnâie totul în sector! Cei mai buni, cum le place să spună… Din păcate nu am acces la avize și nici măcar la certificatele de urbanism, să pot vedea exact ce li s-a cerut, dar am căutat PUZ-urile. Adică planurile alea de urbanism obligatorii pentru astfel de lucrări. NU există!

Să facem să fie bine

Deci Planuri de urbanism nu avem și nici nu pomenește nimeni de ele. S-a dat și s-a proiectat. Rămâne de văzut dacă se iau și autorizațiile de construcție… Până una alta ne putem uita dacă sunt doar așa niște hârtii de tocat bani sau există o justificare pentru aceste proiecte. O justificare de secol 21… Cum am aflat chiar la început, PUZ-ul de sector nu se simte prea bine, deci nu ne uităm pe el. Ne uităm în schimb pe PUG București, acest plan din secolul trecut, dar încă în vigoare. Ce ne spune nouă PUG-ul?

Am extras o imagine din numitul plan și am marcat câte ceva pe el. Cerculețele roșii sunt pasaje prevăzute în PUG. Deci, planul ăsta antic prevede pasaje pe Mihai Bravu și pe șos. Gării Cățelu. Deci ar fi o justificare pentru acele proiecte (dacă mai folosim logica depășită a PUG-ului). Sigur, există niște mici schimbări, la pasajul de la intersecția cu Calea Dudești, dar nu intrăm în detalii. Asta e tot, altceva nu mai avem.

PUG-ul nu zice nimic de pasaj pe Pallady acolo unde vrea domnul de la primăria de sector, nu zice nimic nici de A2, nici de altele, dar zice altceva…

Ce zice PUG-ul?

Așa vechi și depășit cum e, planul ăsta are și câteva idei care încă nu au noroc. Să ne uităm un pic prin zonă și poate, poate ne dăm seama ce au ratat cei de la primărie.

Pe același plan am marcat câteva lucruri care i-ar fi putut interesa pe cei care vor să facă pasaje și să lățească și să fluidizeze. Avem iarăși cerculețe care reprezintă pasaje supraterane: unul pe bd Pallady, dar la o nouă intersecție și altul la cea cu Nicolae Grigorescu. De ce pomenesc tocmai de alea? Pentru că ele fac parte din sistemul acela de inele de circulație, parțial realizat și care ar salva un oraș ca Bucureștiul.

Mai apare și o linie roșie, ea fiind o circulație propusă, parte din inel, care are de toate: pasaje, lățiri, expropieri și demolări printr-o zonă. Dar aceste propuneri ale PUG nu sunt interesante. Nu, noi ne facem că dezvoltăm zona și creăm probleme sistemice, probleme generate de investiții private majore, acompaniate și susținute de proiecte publice punctuale. Cum ar veni, iată un parteneriat public-privat pe persoană fizică.

Dacă eram în secolul 21

Dacă… dar primăria de sector nu este. Poate că totuși cineva pe acolo se putea uita măcar în treacăt pe alte strategii aprobate anterior. Dacă se uita vedea că există deja proiecte de implementat. Faptul că primăria de sector reușește să facă tot felul de amenajări pe spații care nu îi aparțin, faptul acesta îmi spune că ei pot mai mult. Că pot să facă parteneriate cu orice structură a statului.

Eh și dacă pot asta și se uitau pe mai noul PMUD (planul ăla de mobilitate cu București și Ilfov), dacă se uitau, iată pe ce puteau să cheltuie banii:

  • un nod intermodal care conectează intrările de pe A2 cu stațiile terminale de metrou și tramvai
  • noi gări de transport feroviar
  • vreo două Park&Ride la A2 și DN
  • o parte din rețeaua de piste de biciclete (Ride East: Piața Unirii – 1 Decembrie (6km) sau Ride to Leisure: Piața Unirii – Mihai Bravu (3km)
  • să înceapă ceva la conexiunea de 1,3km prin Piața Unirii pentru traseele tramvaielor, cu cale de rulare protejată
  • poate câte ceva din acel Rapid Tram 6, propunere care trece binișor prin sector
  • sau o parte din zonele pietonale propuse

Dar nu s-au uitat… și mi-aduc aminte că am făcut și eu o propunere virtuală pentru zona Dristor – Mihai Bravu… Dar la mine e doar virtuală și e bine să rămână așa.

2 comentarii la „Proiecte din Sectorul 3”

  1. Problema mea este despre parcul IOR-cel retrocedat si care e o groapa de gunoi!( a ajuns sub mandatele lui Robert Negoita -actual iarasi primar)Cum se poate rezolva mizeria de acum(protectia mediului ce spune??),ca pe cale juridica treneaza(intr-o „fratie”de neinvidiat!

    Răspunde

Lasă un comentariu