Transport public 3 – o colaborare intre bloguri

Asa cum probabil ati aflat, am inceput acum ceva vreme un proiect comun, pornit de la o leapsa initiata de Adrian. Impreuna cu HM de pe Simply Bucharest si Adrian de la Analiza istorico-arhitecturala am propus solutii pentru dezvoltarea transportului in comun din Bucuresti, cu precadere in interesul solutionarii acestor probleme pentru zona Drumul Taberei. Bineinteles ca s-a pus in discutie nu doar transportul in comun din Drumul Taberei ci mai degraba relationarea si posibilele legaturi eficiente cu restul orasului.

A venit momentul sa vin si eu cu o propunere. Am decis ca eu sa imi imaginez detalierea solutiilor celor doi colegi de leapsa.

Pentru ca prima propunere este cea a lui HMde pe Simply Bucharest mi s-a parut absolut normal sa pornesc demersul meu cu aceasta.Propunerea lui Hungry Mole este in directa legatura cu planurile de extindere a metroului. Magistrala M5 din Drumul Taberei este completata de un traseu de tramvai. HM vine cu propunerea de dezvoltare a retelei de tramvai astfel incat sa se refaca legaturile distruse in cadrul demolarilor din anii 80, astfel ca Piata Unirii sa redevina o zona importanta pentru traficul in comun. HM doreste astfel realizarea legaturilor de tramvai intre Drumul Taberei, Rahova si centrul orasului. Propunerea sa vizeaza si dezvoltarea unor legaturi cu terminalul de la Sfanta Vineri prin introducerea unui traseu de tramvai pe bulevardul Unirii. Aceasta mi se pare una dintre solutiile cele mai bune pentru acest bulevard, astfel incat am decis sa detaliez exact acest tronson.
Pentru ca vorbim despre transport si legaturile disparute, sa vedem pentru inceput cateva harti din perioade diferite.

Puteti sa va faceti o idee despre modul in care a evoluat zona din punct de vedere al transportului in comun. A urmat apoi „dezvoltarea” centrului civic si aparitia mizeriei din deal. Si pentru ca pentru un edificiu asa de insemnat era nevoie de o sistematizare pe masura am ajuns sa suferim si astazi de pe urma acelei planificari. Situatia de astazi si legaturile lipsa din cadrul retelei de transport ne este prezentata tot de HM in propunerea sa.

Practic Piata Unirii a devenit un punct terminus pentru reteaua de tramvaie, iar legaturile cu celelalte mijloace de transport in comun, metrou, autobuz sau troleibuz, lipsesc complet.
Pentru ca propunerea mea este primul articol in care abordez Piata Unirii am decis sa pornesc treptat in regandirea intregii zone. In propunerea de astazi m-am concentrat pe transportul in comun si detalierea solutiei propuse de HM.

Propunerea mea vizeaza refacerea legaturilor retelei de tramvai. Am amplasat traseul tramvaiului pe bulevardul Unirii pe latura sudica a acestuia. Exista un spatiu actualmente pietonal si cu benzi de biciclisti care are dimensiunile necesare pentru amplasarea retelei de tramvai, fara a afecta spatiile verzi. In capatul de vest am decis amplasarea unui terminal care sa fie legatura intre traseul dinspre Drumul Taberei si cel dinspre Rahova. Acestea se vor continua pe bulevard catre est, facandu-se legatura cu terminalul de la Sfanta Vineri si prelungirea traseului catre Piata Muncii si Calea Dudesti.
O perspectiva aeriana cu traseul tramvaiului pe bulevardul Unirii (multumiri pentru poza suport lui Raiden de la Rezistenta Urbana)
O perspectiva din zona traseului pe bulevardul Unirii. Liniile de tramvai nu afecteaza spatiile verzi deja existente si am imaginat un traseu „green track”.

In capatul dinspre Piata Unirii am imaginat o cladire multifunctionala. Prin aceasta se face legatura cu statiile de metrou de pe magistrala 1 si 2. Aici pot fi amplasate birouri si spatii de relatii cu publicul ale regiei de transport precum si alte functiuni publice necesare.

Perspectiva dinspre Piata Unirii – zona fantanilor (poza suport de pe Google Maps Street View)
Perspectiva dinspre Piata Unirii – zona fantanilor (poza suport de pe Google Maps Street View)
Perspectiva de pe bulevardul Unirii-zona fantanilor (poza suport de pe Google Maps Street View)
Perspectiva spre strada Bibescu Voda sau baza dealului patriarhiei (poza suport de pe Google Maps Street View)

Aceasta este prima propunere de reamenajare a intregii zone a Pietei Unirii, deci vor urma si alte articole care vor intregi imaginea pe care o am despre aceasta piata. Asa cum v-ati obisnuit vor urma si demolari virtuale si transformari complete ale zonei, lucruri care cred ca vor fi puse in discutie in cele din urma si in realitate. Din pacate acest moment este deocamdata cam indepartat. Din pacate acest bulevard si tichia de margaritar din deal nu au distrus doar cladiri importante pentru oras. Ruptura produsa in cadrul orasului si a locuitorilor sai este inca un subiect greu de abordat, dar asta nu inseamna ca nu va veni si momentul cand vom putea spune: este timpul sa demolam.

Urmatoarea propunere din cadrul proiectului va fi o detaliere a solutiei lui Adrian, un tramvai suspendat in Drumul Taberei.

Lista cu toate articolele-propuneri: 
3.Terminal la Piata Unirii detalierea propunerii lui Hungry Mole
4.Statie in Drumul Taberei la Favoritdetalierea propunerii lui Adrian.

22 de comentarii la „Transport public 3 – o colaborare intre bloguri”

  1. Ar arata bine si cred ca ar fi posibila formula. Si punctul ala nodal are sens. Ce nu stiu eu cum s-ar rezolva in optiunea asta – chestiune pe care i-am semnalat-o si lui HM – este cum rezolvi conflictul de trafic in Piata Constitutiei si cum se accede in bulevard iar in capatul celalalt ar fi relatia cu rondul ala chinuitor de la fantana mare. Intre noi fie vorba, fantana aia imi aduce aminte intotdeauna de serialul familiei Bundy 🙂

    Răspunde
  2. Si treci si pe la mine caci la ultimul articol am niste linkuri catre dezbateri referitoare la costurile transportului public sau parcarile din State. Linkul catre materialul video in mod special. Si daca tot vei ajunge poate emiti si o parere despre ce am scris.

    Răspunde
  3. @Adrian…Piata Constitutiei ar trebui regandita total in directa legatura si cu parcela si casa din deal, deci ar trebui sa o tratez separat…cat priveste fantana aia mare si kitschoasa, eu o vad disparuta 🙂 de aia am zis ca vor urma alte propuneri pentru Piata Unirii…e prea mare si prea complicat sa o refac intr-un singur articol…am vazut articolul tau, dar nu am apucat sa citesc toate link-urile si de aia nu ti-am raspuns inca…o voi trata serios 🙂

    Răspunde
  4. EU sincer tramvaiului nu-i vad rost daca nu are culoar propriu peste tot, pentru ca practic nu ma deplasez mai repede decat autobuzul deci …ce sens ar avea sa mananc atat spatiu si sa produc atat zgomot.
    Răspunde

  5. @army…intr-adevar Piata Unirii nu e nimic, e un spatiu care a rezultat din intersectia unor circulatii… cum am spus vor urma si alte propuneri care sa "schimbe" fata pietei :)
    Răspunde

  6. Te-am promovat la mine cu comentariile de rigoare. Asa ca vor veni spre tine, de la mine, vreo trei … hai sa nu exagerez … poate vreo doi cititori in plus :)
    Răspunde

  7. Foarte interesanta propunerea dvs, cat si modul in care o exemplificati. Si eu sunt de acord spre a se rezolva problemele generate de spatiul acela fara sens numit Piata Unirii, deci astept cu nerabdare sa vad o propunere unitara din partea dvs, cand o sa fie gata.
    Răspunde

  8. @Lt. Ionescu…explicati-mi va rog ce intelegeti prin utilitarism, caci in cazul acesta am spus ca tema era transportul public si m-am concentrat doar asupra lui…eu am o idee fixa despre dezvoltarea orasului si cred ca ar trebui mai intai sa ne gandim cum modificam orasul pentru locuitorii sai si mai apoi pentru turisti…se poate aplica si in cazul intregii tari :)…ce vreau sa zic e ca "e bine cu turismul", dar nu asta trebuie sa fie prioritatea…un rahat mare, scuzati exprimarea, va atrage intotdeauna curiosi, dar tot un rahat mare ramane…cat priveste reconstructia unor cladiri demolate nu sunt de acord…s-ar putea interpreta arhitectural vechile constructii, dar reconstruirea lor identic cred ca ar reprezenta doar un fals…sunt adeptul construirii in stilul epocii in care traim…in acelasi timp nu pot sa-i acuz, de exemplu, nici pe polonezi sau nemti, care au reconstruit orase intregi…cred ca pana la urma se pot reface lucrurile prin proiecte de arhitectura si urbanism cu abordari "subtile"

    Răspunde
  9. Traficul e atat de prost in Piata Unirii pt ca pur si simplu sunt prea multe bulevarde care converg acolo.Din pacate pt traficul rutier multe nu se pot face, deja exista pasaj subteran si 2 magistrale de metrou, plus Dambovita.Cred ca un pasaj rutier suprateran in centrul orasului ar fi o eroare enorma, si inacceptabil intr-un oras al secolului XXI.Viitoare M7 va mai elimina din traficul care vine din Rahova si Colentina.
    Tramvai pe bulevardul Unirii? nu vad necesitatea lui.Nu in zona Constitutiei-13 Septembrie-Sebastian cel putin.
    Piata Unirii e un infern pt ca sunt prea multe mari bulevarde care converg in ea, prea multe cartiere legate prin metrou, tramvai la ea.Zona nu mai are importanta din trecut,ca si zona comerciala nu mai exista mai nimic, iar ca zone de birouri nu mai trezeste mare interes cu atatea office-center in Nord.Practic Unirii , si ince general zona centrala si-au mai pierdut din faima, importanta.Acum toate firmele mari sunt in Nord, centrul va fi in cativa ani doar o zona de distractie.Deja sunt sute de apartamente la vanzare in zona.
    Si sa fim seriosi, tramvaie pe Unirii ar arata urat.Nu mai vorbim de zgomot, de spatiul pietonal pierdut….Si asa noi bucurestenii nu o sa ne dam in vant niciodata dupa mijloacele de suprafata.Mentalitatea..

    Răspunde
    • trebuie totuși să vedem cum se vor dezvolta toate maidanele de pe bulevardul Unirii… eu nu aș merge pe idea că centrul va fi doar pentru distracție… e prea mult trafic și pentru că nu sunt opțiuni de a ocoli centrul, venind din anumite cartiere mari, parte din acesta fiind doar de tranzit… nu înțeleg de unde idea că tramvaiul este zgomotos sau urât (s-au schimbat multe în amenajarea unui astfel de traseu)

  10. Nu va fi „doar” pt distractie, marile institutii, universitati raman acolo.Dar incet incet cam toate firmele se vor muta in Nord, care deja e zona consacrata. Vor mai ramane evident unele mici firme pe marile bulevarde din Centru dar nu multe.Tramvaiele actuale sunt zgomotoase, si cum ratb nu prea are bani de achizitii ( de nici un fel), cum bucurestenii nu prea se dau in vant dupa mijloacele de suprafata( din pacate) nici ca vor investi.Cum ai spus si tu, din cauza inelului care nu este centrla va ramane o zona extrem de circulata.
    PS.Tramvaiele sunt mai mult decat acceptabile daca sunt moderne si au linie complet sepparata de restul traficului, si evident semaforizare ca lumea.Oprescu insa nu mai stie cum sa largeasca actualele bd, unde sa mai traga un pasaj …mai e mult de munca , si oameni nepregatiti ca tine si ceilalti bloggeri nu sunt luati in seama de autoritatile lu peste prajit.

    Răspunde

Lasă un comentariu