Roata Morii nu se mai învârteşte…

Dacă faceţi o plimbare pe Şos. Ştefan cel Mare, dinspre Obor înspre intersecţia de la Lizeanu, pe partea dreaptă, printre blocuri, puteţi observa silueta câtorva clădiri cel puţin inedite în peisajul, altfel destul de monoton, al zonei. Este vorba de Moara lui Assan, sau mai bine spus, de ceea ce a supravieţuit din complexul de construcţii ce au format prima moară cu aburi din România, înfiinţată în 1853 de Gheorghe Assan şi Ioan Martinovici.

În prezent, starea clădirilor este deplorabilă şi deşi a existat la începutul anilor 2000 o propunere de reconversie a complexului industrial, elaborată de arh. Cătălin Zafiu, aceasta nu s-a concretizat. Nu cunosc dacă mai există şi alte propuneri în acest sens. Despre Moara lui Assan s-a mai scris şi pe alte bloguri, şi aş menţiona aici Explorator Urban, Arheologie Industrială şi Case care plâng. De asemenea, pe la sfârşitul lunii septembrie a anului trecut, Adrian i-a propus colegului Popescu să elaboreze un proiect de dezvoltare a acestui complex. Fiind vorba de un vot între mai multe opţiuni, proiectul Morii lui Assan a ieşit pe locul 2. Cine ştie, când se eliberează din proiectele concrete la care lucrează acum, poate colegul Popescu îşi face timp pentru acesta. Ar fi păcat să nu!

Această postare poate fi vizualizată şi pe blogul personal Instantanee de RAI

5 comentarii la „Roata Morii nu se mai învârteşte…”

    • folkfan tramclub.org

      Vin 30 Mai 2014 – 173158
      Un tramvai de pe linia 41 a deraiat in zona capatului de la Piata Presei Libere si s-a rupt

      Mie 18 Iul 2012 – 157384
      In urma cu putin timp a avut loc un accident grav în cartierul Rahova, două tramvaie s-au ciocnit la intersecţia străzii Calea Rahovei cu Sebastian

      Automatizarea de actionare macaz H&K cu montaj pe stalp, prezinta erori in exploatare; nu manipulantul-tii e/sunt de vina

Lasă un comentariu