Bulevardul nou, de la Vasile Parvan la Mircea Vulcanescu

Analiza inceputa in primul episod, in care am prezentat cam ce inseamna noul bulevard Buzesti-Berzei-Uranus, se continua cu detaliere. Am promis sa detaliez tronsonul Vasile Parvan-Piata Victoriei, singurul care este proiectat si aprobat. Pentru ca informatiile despre demolari si porpuneri sunt destul de multe am decis sa impart prezentarea detaliata in mai multe articole. Astazi voi prezenta tronsonul Vasile Parvan – Mircea Vulcanescu.

Practic acest bulevard incepe de la Dambovita, de la podul Hasdeu, traversand cheiul Dambovitei apoi bulevardul Kogalniceanu si continuand pe strada Vasile Parvan.

Puz-ul propunerii noului bulevard ne arata cum se va dezvolta zona. Stada Vasile Parvan are un profil de 24 metri, fara a include trotuarele. Strada Hasdeu, de la intersectia cu bulevardul Kogalniceanu si pana la Dambovita, este insa mai ingust cu doar 21 metri deschidere. Din pacate nu avem un profil transversal al bulevardului pentru a ne face o idee clara cate benzi de circulatie sau  pentru transport in comun sunt.
Pe planul cadastral am marcat imobilul Calea Plevnei nr. 42, singurul care este demolat in aceasta zona. Pe Vasile Parvan vor fi afectate si terenurile de tenis ale Facultatii de Drept si benzinaria de la intersectia Kogalniceanu – Vasile Parvan.
Imobilul Calea Plevnei nr. 42

Mergand mai departe pe noul bulevard ajungem la alt tronson propus, zona afectata de demolari.

Puz-ul propunerii noului bulevard, cu tronsonul Calea Plevnei intersectia Berzei cu Stirbei Voda.Strada Berzei este afectata de demolari in aceasta zona pentru a se putea ajunge la aceeasi deschidere a bulevardului.
Pe planul cadastral am marcat cladirile ce vor fi demolate in aceasta zona. Demolarile afecteaza intersectia Berzei cu Grigore Cobalcescu si cladirea policlinicii de la intersectia cu Stirbei Voda. Pe strada Berzei au fost deja taiati copacii si se lucreaza la infrastructura retelelor edilitare, aici PUZ-ul prevazand si replantari.
Str. Berzei nr. 26 comun cu str. Cobălcescu nr. 53
Str. Berzei nr. 28 comun cu str. Cobălcescu nr. 55
Str. Berzei nr. 28 comun cu str. Cobălcescu nr. 55
Str. Berzei nr. 26 comun cu str. Cobălcescu nr. 53
Str. Grigore Cobălcescu nr. 60 
 
Str. Berzei nr. 32
Str. Berzei nr. 34 comun cu str. Stirbei Vodă nr. 89, nr. 34 – Policlinica Stirbei Voda

Parcurgem in continuare traseul noului bulevard, urmarind strada Berzei.

Urmatorul tronson din puzeste pe strada Berzei, de la Intersectia Dinicu Golescu – gen. Berthelot si pana la intersectia cu Mircea Vulcanescu. Aceasta este una dintre cele mai afectate zone, demolarile fiind propuse pentru partea stanga a strazii Berzei.
Am marcat pe planul cadastral diferitele imobile ce vor fi demolate. Pe acest segment se propune ca strada Berzei sa aiba un profil de 24 metri, fara trotuare. Din cauza acestei latiri va fi afectat si un imobil de pe Dinicu Golescu, iar pe partea dreapta a strazii Berzei se propune un mare spatiu verde si o prelungire a strazii Temisana.
Bd. Dinicu Golescu nr. 2-4
Str. Berzei nr. 57
Str. Berzei nr. 59
Str. Berzei nr. 59-61
Str. Berzei nr. 63
Str. Berzei nr. 65
Str. Berzei nr. 69
Str. Berzei nr. 71
Str. Berzei nr. 73 comun cu str. Maramures nr. 22
Str. Berzei nr. 75
Str. Berzei nr. 77

Pe acest tronson al strazii Berzei apare o propunere a puzului prin care este prevazut: prelungirea strazii Temisana pana in Berzei si un spatiu verde intre strada Gen. Berthelot-strada Berzei-prelungirea Temisana si Radiodifuziune.

Pe planul cadastral am marcat prelungirea strazii Temisana pana in Berzei. Cu albastru este marcata cladirea Radiodifuziunii, iar cu rosu sunt evidentiate toate constructiile ce ar putea fi afectate de aceasta propunere de spatiu verde. Din pacate aceasta este o alta informatie care lipseste din acest proiect: ce se intampla cu acest spatiu? In ordonanta de urgenta care a legiferat exproprierile nu este nicaieri prevazuta vreo actiune privind aceste proprietati. Puz-ul are totusi caracter de lege, odata ce este aprobat in consiliul primariei. S-ar parea ca zona aceasta a disparut pur si simplu din proiect.
Pe imaginea din satelit (bing maps) am marcat prelungirea strazii Temisana si intreaga zona afectata de propunerea spatiului verde. Ce s-a intamplat cu aceasta zona? Cat de „corect” este intocmit acest proiect care pare ca nu este respectat nici macar de primarie, beneficiarul propunerii? Mai are rost sa discutam de o strategie atat timp cat nu sunt respectate nici macar proiectele aprobate? Toate aceste intrebari si lipsa de informatii concrete imi spun ca este un nou proiect care se face „la misto”. Cand ma intrebam in primul episod, despre intregul bulevard, ce fel de studii s-au facut sau daca exista vreo strategie pentru intreaga zona, legata si de dezvoltarea orasului, probabil ca imi inchipuiam ca exista profesionalism.
Vreau sa aduc din nou in discutie faptul ca nu demolarile sunt principala problema ci mai degraba aceasta mistocareala. Nu avem niciun studiu care sa ne arate de ce a fost facut acest proiect, analize care sa arate clar oportunitatea la nivelul orasului. Sa cerem o strategie de dezvoltare in momentul in care nu suntem in stare sa respectam nici macar un proiect facut asa, mi se pare o doleanta prea mare pentru administratia noastra. S-ar putea discuta si de ce au ajuns toate aceste cladiri in starea asta si nu s-au creat programe de dezvoltare a zonei, dar iar cer prea mult. Daca suntem luati la misto, iar unii dintre locuitori nici macar nu se prind, atunci nu putem decat sa asteptam sa vedem care va fi realitatea si sa pastram, macar ca informatie, ce se distruge. Daca tot se zice prin presa ca acest bulevard e o autostrada, poate la final iese o autostrada suspendata.
UPDATE: ARTICOLE CU ZONA BUZESTI – BERZEI – URANUS

1.Buzesti – Berzei – Uranus, bulevard nou
2.Bulevardul nou, de la Vasile Parvan la Mircea Vulcanescu
3.Bulevardul nou, intersectia Berzei – Mircea Vulcanescu 
4.Bulevardul nou, de la Piata Matache la Occidentului
5.Buzesti – Berzei – Uranus…o concluzie

ARTICOLE RAIDEN CU ZONA NOULUI BULEVARD 

1.Buzesti-Berzei: Recviem (1)
2.Buzesti-Berzei: Recviem (2)

18 comentarii la „Bulevardul nou, de la Vasile Parvan la Mircea Vulcanescu”

  1. In puz, se observa bordarea portiunii din Strada Transilvaniei dupa daramarea caselor ce vor duce la lungirea strazii Temisana. Ce inseamna bordarea respectiva? Vor fi taiate fatadele caselor ca sa permita bordarea? Nu prea inteleg desenul. Multumesc

    Răspunde
  2. Piaţa din faţa Palatului Radiodifuziunii este şi ea o moştenire din Planul director de la 1935. Sunt curios când va dispărea blocul ridicat la începutul anilor 1990, chiar în faţa intrării principale a sălii de concerte.
    Răspunde

  3. @army…1935? poate mai tarziu…deocamdata nu se stie nimic despre spatiul ala, incluzand si blocul de care vorbesti si casele, nici macar nu au fost incluse pe lista de expropieri

    Răspunde
  4. Temisana pana in Buzesti doreai sa spui? Toate pozele alea sunt din Berzei? Sau din Buzesti? Caci mie imi staruie in minte o imagine a Berzei ceva mai elevate si cu mai multi pomi …

    Răspunde
  5. @Adrian…Berzei incepe de la intersectia cu Grivitei si ajunge la intersectia cu Plevnei…buzesti e de la Victoriei pana la intersectia cu Grivitei, deci Temisana e "prelungita" pana in Berzei…tu probabil ai in minte tronsonul din Berzei de la intersectia Plevnei pana la Cobalcescu sau Stirbei Voda…intr-adevar acolo sunt cladiri interesante, dar copacii au fost demult taiati…sub fiecare poza am pus si adresa exacta a imobilului demolat sau in curs de demolare

    Răspunde
  6. Pe schiţa planului director din 1935, intersecţia str. Berzei cu str. Gării de Nord este candidată pentru o piaţă mare de circulaţie, iar în proximitate, între intersecţia str. Berzei cu str. Dinicu Golescu şi intersecţia str. Berzei cu Str, Ştirbei-Vodă este figurată încă o piaţă mare, cu un mare scuar plantat în mijloc.
    Răspunde

  7. @armyuser…pai uite ca am pus in primul episod despre bulevard si planul din 1935 si un link catre articolul tau despre bulevardul Garii de Nord, tocmai pentru a se vedea exact si evolutia :)…asta nu inseamna ca acel spatiu din fata Radiodifuziuni era o idee din 1935 ci mai degraba o idee care a aparut mai tarziu, cum ai spus si tu, in "completarea" acelor propuneri

    Răspunde
  8. Ideea cu demolarea a 5 sau cate case or fi pentru a mai face un parculetz unde vor adasta doar aurolacii este minunata, ce pot zice? Sau poate autoritatile vad lucrurile in perspectiva: intai demolam casele alea, vreo 2-3 ani punem 2 copaci si-o banca si-l numim parc, pe urma retrocedam terenul vreunui investitor imobiliar care sa ridice vreun P+15. Am mai vazut asta.

    Răspunde
  9. @Mihai…e si asta o solutie pentru aceea zona…putem doar ghici ce viitor va avea terenul, avand in vedere "modul de lucru" al administratiei 🙂

    Răspunde
  10. Sa inteleg ca bulevardul nu va avea o latime uniforma pe toata lungimea sa. La fel s-a intamplat si cu noul bulevard T. Vladimirescu care leaga Panduri de Viilor. Ai 3 benzi, apoi 2, apoi iar 3. Bine ca nu e foarte animata zona sa mai existe si masini parcate. Ca sofer nu-i nimic mai enervat sa te trezesti ca banda pe care mergi dispare subit.
    Răspunde

  11. @abracadabra…nu e o latime uniforma, acolo unde este precizat este ba 24 metri, ba 21, fara trotuare…e de vazut cum va evolua situatia juridica a terenurilor expropriate caci sigur nu exista o strategie a primariei de dezvoltare…probabil ca se vor vinde in functie de interese si in timp se va construi…policlinica nu scapa si nu va scapa nimic din lista, in ciuda unor declaratii ale primarului, de genul translatare :)…ar fi fost o treaba foarte interesanta ca in intersectie sa fie demolat blocul de colt din anii 80 si astfel salvam policlinica si readuceam in viata orasului si biserica Cuibul cu barza si poate o sansa pentru o piata publica

    Răspunde
  12. @abracadabra…inca nu suntem pregatiti sa acceptam ca trebuie daramate blocurile si refacute zone intregi, dar la un moment dat se va ajunge si la asta…deocamdata suntem in stadiul de "reabilitare" termica…in vest se darama foarte multe zone care s-au construit in aceea perioada de la zero, asta pentru ca au inceput sa realizeze ca nu toate teoriile de urbanism functioneaza…se darama si autostrazile urbane care au creat probleme pe care nu le anticipasera atunci, dar pana la urma asta inseamna evolutia orasului…tare as vrea sa nu facem aceleasi greseli si sa trecem direct la proiectarea de secol 21 🙂

    Răspunde
    • D-le Popoescu, asa e cu blocurile, problema blocurilor in Bucuresti e strict legata de actele notariale, mai ales ca SOCIALISMUL ( adica REPUBLICA) s-a lovit de TITLURILE DE PROPRIETATE, MOSTENIRE, PROPRIETATE PRIVATA, ale celor cu case pe care i-a macelarit incet dar sigur… Ori cum asta deranjaza cel mai mult si presa nu pomeneste de ele nimic ca si cum nu conteaza, incet incet o sa invete toti locatarii ce e aia proprietate, ce e aia sa stai in apastament cumparat fara teren aferent si multe chestii incompatibile cu doctrinele de „partid”. Comunistii nu au perfectat niciodata problema terenurilor, tocmai din acest motiv … A lasat sa explodeze bombita asta ceva mai tarziu … Sa vedem efectele statului democratic care si-a condamnat cetatenii in tribunale ca detineau acte pe case, facand loc blocurilor si implinirilor marete . Bietii notari, abea mai fac fatza sa ascunda proprietatea privata omorata si schingiuita de comunisti.

Lasă un comentariu